Легка САУ з Південної Кореї: добра ідея чи тупикова гілка?

 

Південнокорейські зразки озброєння частенько зустрічаються в моєму блозі. Нічого не вдієш – промисловість Республіки Корея регулярно постачає новинки, варті огляду. Типовий приклад – К9, бестселлер на світовому ринку 155-мм гусеничних САУ. Сьогодні ж ми поговоримо про один виріб, настільки ж цікавий, як і (НМСД) безперспективний. Мова про 105-мм самохідну гаубицю виробництва концерну Hyundai WIA, вперше продемонстровану восени 2024 р. САУ ще не взята на озброєння, тож не отримала звичного позначення з літерою «К». Невідома й її фірмова назва.

 

Нова САУ призначена для підтримки легких піхотних та аеромобільних бригад. Використовує вона шасі «корейського Хамві» - легкого автомобіля KLTV (дизельний двигун потужністю 225 к.с., автоматична трансмісія, запас ходу – 400 км). Самохідка назагал схожа на американську САУ «Хокай», вже випробувану в Україні: двомісна однорядна кабіна, за якою – платформа з відкрито встановленою артсистемою. Звісно ж, є аутригери – без них прицільна стрільба з настільки легкого шасі просто неможлива. Діапазон кутів вертикального наведення – від -5 до +65°, горизонтального – 270°.


 

Артилерійська частина – від 105-мм причіпної гаубиці КН178 зразка 1983 року, південнокорейського варіанту модернізації відомої американської гаубиці М101 (нагадаю, що армія Республіки Корея використовує САУ К105А1 з артилерійською частиною від М101). Одна з головних відмінностей КН178 від М101 – значно довший ствол, 37 калібрів замість 22-х (навіть в гаубиці М20, встановленій на «Хокаєві», ствол коротший – 27 калібрів). Максимальна дальність стрільби звичайним снарядом становить 14,7 км, активно-реактивним – 18 км.

 

Маса САУ становить 7 тонн. Вона обладнана інерційно-супутниковою навігаційною системою та комунікаційним обладнанням, яке забезпечує роботу в автоматизованих системах управління вогнем батарейного і дивізіонного рівнів.

 

На самій самохідці боєприпаси не транспортуються – для цього служить спеціяльна машина на шасі все тієї ж KLTV. САУ і транспортер боєприпасів обслуговуються розрахунками з двох осіб. На мою думку, чотирьох бійців все ж замало для нормальної бойової роботи. А коли врахувати ще й можливість відриву транспортера боєприпасів від САУ – то доцільність такого рішення стає взагалі сумнівною. Шасі KLTV більше надається для монтажу компактніших артсистем – на кшталт 120-мм міномета.

 

Третя машина в комплексі, запропонована фірмою-розробником, - це машина управління вогнем для ланки батарея/дивізіон. Вона теж базується на KLTV і обслуговується екіпажем з чотирьох осіб.

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9

Приватбанк: 5168 7456 7352 6783 

 

 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Польський малий калібр: для моря і для суходолу

Як росіяни намагались створити скрєпний HIMARS і що з цього вийшло

Перший "сапог", або ж совєтський "Панцершрек"