Кишеньковий HIMARS

 


Реактивна система залпового вогню HIMARS є достатньо поширеною у світі і користується заслуженим в боях авторитетом в нашій країні. Як відомо, HIMARS (М142) створювалась в 1990-х роках як легша альтернатива системі MLRS (M270). Вона використовує колісне шасі автомобіля FMTV і є, скажімо так, немаленькою – хоч і значно легшою, ніж М270. Завдяки цьому М142 може транспортуватись літаком С-130 «Геркулес».


 На етапі опрацювання концепції розглядались значно компактніші варіанти HIMARS. Річ у тім, що система первісно мала надійти на озброєння артилерії легких дивізій армії США – тож бажано було б забезпечити можливість транспортування її гелікоптером СН-47 «Чинук». Один з варіантів передбачав застосування компактного чотирвісного шасі, інший – взагалі мав бути причіпним. Однак далі ескізів справа не рушила – армія США зупинилась на «повнорозмірному» автомобільному шасі.


 

Концепцію «кишенькового HIMARSу» реалізували в металі британці. Відповідно до закладених в Стратегічному оборонному огляді 1998 року положень, вони скерували до шести фірм (британських і зарубіжних) запит пропозицій щодо створення легкої мобільної системи реактвиної артилерії – Lightweight Mobile Artillery Weapon SystemRocket, або ж скорочено LIMAWS(R). Головною вимогою було забезпечення можливості транспортування РСЗВ на зовнішній підвісці «Чинука» і двох таких систем – у вантажній кабіні «Геркулеса».


 Кращою визнали пропозицію американського концерну «Локхід Мартін» - творця HIMARSу. Як базу її конструктори взяли тривісний всюдихід «Сьюпакет» (на такому шасі, зокрема, базується імпровізований ЗРК з ракетами АІМ-132, створений британцями для України). Задля зниження маси шасі переробили – з 6х6 на 6х4 (привід – на першу і другу осі). Прохідність знизилась, зате масу РСЗВ з пакетом з шести ракет М30 вдалось втримати в межах 8,8 тонн – тобто, забезпечити дотримання вимог з аеромобільності. Сам пакет ракет важив 2,3 тонн. Конструкція пускової установки була подібною до HIMARSівської, але значно полегшена, фермова. Принцип перезарядки – такий же, як у HIMARS: пакет піднімався з ґрунту за допомогою гідравлічної системи самої пускової установки. Силова установка – чотирициліндровий дизель «Камміннз» з автоматичною коробкою передач.


Вогневі випробування LIMAWS(R) пройшли у 2006 році і були доволі скромними – випустили лише вісім ракет М30. У травні 2008 року міністерство оборони Сполученого Королівства закрило цю цікаву програму, перенаправивши кошти на модернізацію РСЗВ М270А1 до стандарту М270В1.



Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9

ПриватБанк: 4731 2196 4166 1818

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Як росіяни намагались створити скрєпний HIMARS і що з цього вийшло

Перший "сапог", або ж совєтський "Панцершрек"

Польський малий калібр: для моря і для суходолу