Польський малий калібр: для моря і для суходолу
Одним з цікавих продуктів польської оборонної промисловості є 35-мм артсистема OSU-35К, яка первісно створювалась для озброєння кораблів, але невдовзі, ймовірно, потрапить і в наземні частини ППО. Придивимось до неї докладніше.
Ще у 2012 р. в Польщі була ініційована програма створення
корабельної артустановки зі швейцарською 35-мм гарматою KDA і інтегрованою оптоелектронною головкою ZGS-158. Навесні 2016 р. прототип OSU-35 встановили для випробувань на корветі «Кашуб». Тести, які тривали до кінця
2018 р., показали необхідність внесення низки суттєвих змін, насемперед – зниження
маси елементів системи, а також інтеграції артустановки з корабельною бойовою
інформаційно-керуючою системою. До цього додались зміни, запроваджені з
ініціативи самих проєктантів і зумовлені технологічним прогресом в галузях
конструкційних матеріалів, приводів наведення, систем передачі даних тощо.
Підсумком стала поява системи OSU-35К, в якій
від першого прототипу незмінними лишились тільки гармата KDA і деякі елементи оптоелектронної головки. З листопада 2022 р. OSU-35К випробовувалась на тральщику «Мева» (третьому кораблі проєкту 258).
Такі артустановки отримають усі шість тральщиків цього типу (три з яких ще
тільки будуються) як основне озброєння, а як допоміжне – передбачається іх
застосування на нових фрегатах проєкту 106.
Система OSU-35К
складається з чотирьох основних елементів: артилерійської частини АМ-35, інтегрованої оптоелектронної головки ZGS-35, блоку
управління BSKO-35 і резервного пульту управління RSKO-35. Маса системи (без боєкомлекту) становить 3300 кг.
АМ-35 забезпечує круговий горизонтальний обстріл, а діапазон
кутів вертикального наведення становить від -10 до +85°. Швидкострільність
гармати – 550 постр./хв. Подача снарядів – двобічна, з двох скриньок місткістю
по 100 снарядів. Можливе застосування як звичайних снарядів (у т.ч. підкаліберних),
так і програмованих АВМ (для цього служить індукційний програмуючий пристрій на
зрізі ствола). Максимальна ефективна дальність стрільби становить 4800 м,
досяжність за висотою – 3500 м.
Оптоелектронна головка ZGS-35 включає тепловізор, який працює в діапазоні 3-5 мікрон, цифрову телекамеру,
лазерний віддалемір (частота оновлення його даних становить 10 Гц, що дозволяє
працювати по швидкісних цілях; дальність дії – 30 км), автоматичну систему
супроводу цілі і пристрій розпізнавання «свій-чужий». Головка стабілізована у
двох площинах, а точні приводи наведення забезпечують синхронізацію оптичної
осі сенсорів і осі гармати. Важить ZGS-35 140 кг.
Блок управління BSKO-35 інтегрує в
режимі реального часу всі елементи OSU-35К і забезпечує
спряження з корабельною бойовою інформаційно-керуючою системою. Він забезпечує
роботу OSU-35К в автоматичному, напівавтоматичному і ручному режимах. Консоль
оператора МОС має два монітори з діагоналлю 24 дюйми (61 см), які служать для
відображення ситуації, а також допоміжний монітор з діагоналлю 15 дюймів (38 см),
на який виводиться інформація про стан і функціонування системи. Є також
джойстик, трекбол і клавіатура.
Резервний пульт управління RSKO-35 забезпечує ведення вогню в ручному режимі з використанням камери,
встановленої на артустановці АМ-35. Він використовується у разі виведення з
ладу блоку BSKO-35 чи головки ZGS-35.
Характеристики і габарити корабельної системи OSU-35К зумовили цілком зрозуміле прагнення перенести її на суходіл. Так
з'явилась концепція артсистеми SA-35, яка базується на елементах OSU-35К.
Артустановка АМ-35 в оптоелектронна головка ZGS-35 взяті майже у незміненному вигляді (опціонально пропонується заміна
тепловізора на іншу модель, оптимізовану для роботи на суходолі, а також
застосування телекамери зі збільшеним полем зору). В системі управління
використані окремі вузли від BSKO-35 (без консолі МОС),
а RSKO-35 в сухопутному варіанті стає не резервним, а основним засобом
управління. Все це монтується на стандартному піддоні, довжина і ширина якого
відповідають габаритам 20-футового контейнера. Платформа транспортується тривісним
автомобілем «Єльч» P663D.43 (або іншим з відповідною вантажопідйомністю), а на місцевості
встановлюється на чотирьох опорах-домкратах. Розробник пропонує і більш «просунутий» варіант, доповнений малогабаритним радаром
«Туга» з АФАР.
Наразі SA-35 існує лише
в віртуальному вигляді. Розробник обіцяє, що в разі виділення коштів він зможе
представити прототип на випробування за 24 місяці (а у варіанті з радаром – за 36
місяців). З огляду на темп еволюції озброєння в російсько-українській війні –
терміни дуууже довгі. Ну, але дехто в Польщі, вочевидь, ще мислить категоріями
мирного часу. При цьому SA-35 потрібна
Війську Польському – і не тільки як складова системи ППО «Піліца+» (про яку я
розповідав минулого літа), але й як заміна антикварним 57-мм зеніткам S-60МВ, які досі служать в береговій ППО ВМС Польщі. Та й нам така система
придалася б...
Судячи з цього слайду, SA-35 в перспективі може додатково отримати систему "некінетичної нейтралізації БпЛА" - глушилку?
Пропоновані конфігурації батареї SA-35 - чисто артилерійської і комбінованої, з ЗРК "Попрад" (до речі, кілька тижнів тому, повертаючись з Польщі, бачив такий "Попрад" розгорнутий на позиції - за кілька кілометрів від польсько-українського кордону).
Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете
докинути трошки на книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9
Приватбанк: 4731 2196 4166 1818
Слишком массивно и энергозатратно. Получается почти Пэтриот при дальности 4800 и высоте 3500. В общем - не успеет ноги унести не расстреляв и половины боезапаса. Орлану она даже соли не сможет насыпать на одно место, а он ее быстро и смертельно дискредитирует перед дружками Искандерами.
ВідповістиВидалитиСчитаю тупиковой веткой фронтового ПВО, а вернее бессмысленной затеей приделать акуле крылья!
Автор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалити