Публікації

Показано дописи з березень, 2021

Зіта і Гіта... тьху, Дана і Діта...

Зображення
Оновлення від 16.11.2024 В соцмережах з'явились перші фото українських САУ "Діта". Пишуть, що надійшли в Національну гвардію. Якщо так - то, ймовірно, в 16-ту артбригаду, яка вже має "Богдани 4.0" . Замовленої кількості "Діт" (в сумі 15 екземплярів) вистачить на один дивізіон.   ...історія ця почалась в далекому 1977-му, коли на озброєння армії Чехословаччини надійшла 152-мм самохідна гаубиця "Дана". Бойова машина була інноваційною для свого часу: по-перше, вона базувалась на колісному, а не гусеничному шасі, по-друге - мала механізоване заряджання. Крім Чехословаччини, САУ експортувалась до Польщі, Лівії, випробовувалась в СРСР. До 1989 р. виготовили 672 "Дани". А далі - "оксамитова революція", припинення існування Організації Варшавського договору, "розлучення" Чехії і Словаччини. Обидві країни успадкували кожна свою частину колишнього чехословацького військово-промислового комплексу. Пошук своїх ніш і способів

Експортна авантюра: легка гаубиця LG1

Зображення
Канадські LG1 на вогневій позиції в Афганістані   Коли французька фірма GIAT в середині 1980-х рр. взялась за проєктування нової причіпної гаубиці калібру 105 мм, це рішення могло видатись авантюрним: компанія починала роботу за умов відсутності жодного інтересу з боку власної армії і домінування на світовому ринку якісного британського виробу - гаубиці L118 (її допрацьований варіант взяли на озброєння навіть у США - під позначенням М119). Але ризик цілком виправдався. GIAT, а нині - "Некстер", зуміла продати свій виріб в низку країн і продовжує його удосконалювати. На відміну від L118 чи американської М102, французькі конструктори обрали для своєї гаубиці схему з розсувними станинами. Під віссю гаубиці є опорна плита, на якій вона виважується у бойовому положенні. Виріб вийшов досить компактним - без елементів СУВ гаубиця важить трохи більше півтори тонни. Вона може буксируватись не тільки "Хамві", але й "Ленд-Ровером", та перевозитись на зовнішній підвіс

Китайські "Гради"

Зображення
 В 1969 р., під час конфлікту за о. Даманський, китайські війська "мали честь" першими відчути на собі дію нової зброї - РСЗВ БМ-21 "Град". Система справила враження на китайських товаришів. Однак, на відміну від танка Т-62, затрофеїти БМ-21 не вдалось. Треба було чекати ще десять років - в 1979 р., під час чергової війни між соціалістичним державами, китайці здобули справний "Град", до того ж, з боєкомплектом. Працелюбні інженери з Піднебесної закачали рукави, і вже за два роки була готова РСЗВ "тип 81" - точна копія пускової установки БМ-21, але на шасі вантажівки "Ханьян" CQ260 - ліцензійної копії французької "Берліє" GBU-15. "Тип 81" (за сучасною номенклатурою - PHL-81) стала першим представником у довгому рядові китайських "клонів" "Града". Ось, власне, пускова установка "тип 81" А це - батарея "тип 81" на позиції. На задньому плані - транспортно-заряджаючі машини Своєрідн

Погляньте, Шура, що можна зробити зі звичайної швейної машинки Зінгера...

Зображення
  Цікаво, що ви подумали, коли вперше поглянули на це фото? У мене перша думка була - ган-трак часів війни у В'єтнамі. Ага, якраз - це південнокорейська САУ К105А1, причому досить нова - навіть новіша за добре знану К9. Проєктування САУ почалось в 2009 р., а перша демонстрація прототипа відбулась 22 вересня 2011 р. У 2013 р. міністерство оборони Республіки Корея оголосило про плани закупівлі 850(!) таких САУ, а в середині 2018 р. з'явилась інформація про виділення коштів на закупівлю першої партії.  По суті, К105А1 - це комбінація кількох не нових елементів. Шасі - вантажівка "Кіа" КМ500 з шестициліндровим дизелем "Хюндай" потужністю 199 кВт і п'ятиступінчатою механічною коробкою передач. На неї встановили артилерійську частину 105-мм гаубиці М101А1, причому власне в оригінальному американському варіанті зі стволом завдовжки 22 калібри, а не модернізовану корейську з 38-каліберним стволом. До цього додали комбіновану супутниково-інерційну навігаційну сис

"Мотовіліха" - "Смерч" на "Татрі"

Зображення
 КРаЗо-Татросрачу присвячується ...вирішили одного разу індуси придбати нові потужні РСЗВ. Ходили по базару, приглядались, торгувались, цокали язиками... вподобали москальського "Смерча". Все наче при ньому - і калібр, і дальність, і точність... От тільки шасі галіме... "Беремо, - сказали індуси, - але шасі має бути нормальне, таке як в людей!" Людьми виявились чехи. Індуси вже мали добрячий досвід співпраці - з 1985 р. вони за ліцензією випускали чотиривісні "Татри" 815. До речі, не тільки їх - в Індії випускали і мотоцикли "Ява" під дивною місцевою назвою "Єзді". Звідки така назва? Коли виготовлення мотоциклів тільки починалось, чеські фахівці, які допомагали індусам, мали своєрідний ритуал: при випуску кожного мотоцикла чех ляскав його долонею по тому місцю, де в кобіти знаходяться сіднички, і напучував: "Єзді!" Слово індусам сподобалось... але щось я відволікся. Словом, коли артилерійську частину "Смерча" спробув