Чехословацький гібрид: гаубиця vz. 18/47
Після Другої світової війни Чехословаччина досить масово використовувала різноманітні взірці озброєння німецького походження. Одним з них була 15-см важка польова гаубиця sFH 18. У 1947-48 рр. фірма "Шкода" на замовлення чехословацької армії "тюнінгувала" цю гаубицю під снаряди радянської гаубиці-гармати МЛ-20.
Система отримала фірмове позначення К8 і армійське vz. 18/47. Ствол гаубиці розсведлювався з 149,1 до 152,4 мм. Оскільки заряди МЛ-20 були потужніші, ніж німецького оригіналу, ствол вкоротили на 300 мм (з 4440 до 4140 мм - з 29,5 до 27 калібрів) і спорядили дульним гальмом.
Початкова швидкість снаряду зросла з 520 до 580 м/с, а максимальна дальність стрільби - з 13325 до 15200 м. В бойовому положенні гаубиця важила 5588 кг, в похідному - 6500 кг, тобто була трохи важчою від sFH 18.
Перестволені гаубиці надійшли на озброєння артполків танкових і мотострілецьких дивізій. У 1967 р. вони пройшли капітальний ремонт.
Наприкінці 70-х рр. почалась заміна гаубиць vz. 18/47 на САУ vz. 77 "Дана", яка завершилась лише в другій половині 80-х рр.
Відзначимо в дужках, що під час ДСВ гаубиця sFH 18 виготовлялась не лише на заводі "Рейнметалл-Борзіг" у Дюссельдорфі, але й на підприємстві "Шкода" у Дубніце-над-Вагем.
Система отримала фірмове позначення К8 і армійське vz. 18/47. Ствол гаубиці розсведлювався з 149,1 до 152,4 мм. Оскільки заряди МЛ-20 були потужніші, ніж німецького оригіналу, ствол вкоротили на 300 мм (з 4440 до 4140 мм - з 29,5 до 27 калібрів) і спорядили дульним гальмом.
Початкова швидкість снаряду зросла з 520 до 580 м/с, а максимальна дальність стрільби - з 13325 до 15200 м. В бойовому положенні гаубиця важила 5588 кг, в похідному - 6500 кг, тобто була трохи важчою від sFH 18.
Перестволені гаубиці надійшли на озброєння артполків танкових і мотострілецьких дивізій. У 1967 р. вони пройшли капітальний ремонт.
Наприкінці 70-х рр. почалась заміна гаубиць vz. 18/47 на САУ vz. 77 "Дана", яка завершилась лише в другій половині 80-х рр.
Відзначимо в дужках, що під час ДСВ гаубиця sFH 18 виготовлялась не лише на заводі "Рейнметалл-Борзіг" у Дюссельдорфі, але й на підприємстві "Шкода" у Дубніце-над-Вагем.
Коментарі
Дописати коментар