"Діана" - дочка "Краба" і "Зузани"

 


В нашій розповіді про польську САУ "Краб" ми згадували, що на ранній стадії фаворитом вважалась башта словацької самохідки "Зузана", яку планувалось встановити на польське шасі. Зрештою, так не сталось - "Зузана" не потрапила навіть до фіналу польського конкурсу. Однак через півтора десятиліття проєкт спробували реанімувати.

2014 р. польська фірма "Бумар-Лабенди" і словацька "Конштрукта-Дефенс" провели спільний аналіз щодо доцільності створення нової САУ шляхом монтажу словацької башти "Зузана 2" на польське шасі UPG-NG. З самого початку проєкт розглядався як експортний для третіх країн - ні армія Словаччини, ні Військо Польське не були зацікавлені в такому гібриді. Однак оцінка показала що реалізація проєкту характеризуватиметься низьким ступенем технічного ризику, а до того ж, буде відносно дешевою. Тож чому б і не зробити?



Прототип "Діани" - таку назву отримала САУ - продемонстрували публіці вже у вересні 2015 р. на традиційному салоні військової промисловості MSPO 2015 в м. Кєльце.

В башті колового обертання змонтована 155-мм гармата зі стволом завдовжки 52 калібри. Діапазон кутів вертикального наведення становить від -3,5 до +75 градусів, дальність стрільби - від 5 до 41,5 км. "Діана" має типовий для усіх нащадків чехословацької САУ "Дана" автомат заряджання. В магазинах, розташованих по обидва боки від гармати, міститься 40 снарядів і 40 зарядів. Ще 11 снарядів і 20 зарядів транспортується в корпусі самохідки.

На САУ встановлений дизель S12U потужністю 850 к.с. з новою вентиляторною системою охолодження з гідроприводом, яка замінила ежекційну (пригадуєте клопоти з охолодженням двигуна на пробній серії "Крабів"?). Максимальна швидкість руху по шосе становить 60 км/год. Довжина "Діани" становить 11,76 м (по корпусу - 7,92 м), ширина - 3,48 м, висота - 3,88 м. При цьому важить вона на дві тонни менше, ніж "Краб".
Наприкінці вересня 2015 р. у Словаччині почались стрільбові випробування "Діани". Однак з того часу жодної інформації про проєкт не надходило. По суті, він і не мав особливих шансів на успіх, зважаючи на провальні результати військових випробувань шасі UPG-NG у "Крабах" першої серії і припинення виробництва двигунів S12U. Демонстратор технології залишився лише демонстратором... 

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Велика дурниця: самохідний міномет АМ120

Український "Пат"

Самохідний міномет: корейський підхід