Нова словацька САУ: а навіщо?

 


У жовтні цього року відома словацька фірма «Конштрукта Дефенс» презентувала чергову свою колісну САУ під назвою ВІА. Пояснення цієї назви ніде не зустрів, тож запропоную свою версію, виходячи з традиції давати самохідкам жіночі імена, започаткованої «Даною». Швидше за все, це «Біа» чи «Бія» - скорочена форма від «Б’янки».

 

Нова самохідка традиційно використовує шасі «Татра» - цього разу тривісне, з V-подібним восьмициліндровим дизелем «Татра» Т3С-928.90 потужністю 400 к.с. і шестиступінчатою автоматичною коробкою передач «Аллісон» 4500SP. 320-літровий паливний бак забезпечує запас ходу 600 км. Кабіна екіпажу – броньована, дворядна.


 

В кормовій частині шасі встановлена башта з артилерійською системою – 155-мм гаубицею зі стволом завдовжки 52 калібри. Механізм заряджання вміщає 20 снарядів і стільки ж зарядів. Він забезпечує швидкострільність 5 пострілів за першу хвилину і 13 – за три хвилини, тривала ж швидкострільність становить два постріли за хвилину. Назагал уся система нагадує «Єву». Діапазон кутів наведення в горизонтальній площині становить 45 градусів праворуч і ліворуч від поздовжньої осі машини, у вертикальній – від -3,5 до +75 градусів. Максимальна дальність стрільби становить 41,5 км снарядом з донною насадкою «Бейз Блід» і 50 км – активно-реактивним снарядом, мінімальна (непрямим наведенням) – 5 км.

 


«Бія» обладнана інерційною навігаційною системою з супутниковим модулем GPS, вимірювачем початкової швидкості снаряда, системою димових гранатометів ROSY, встановленою на даху кабіни, протипожежною системою в кабіні і моторному відсіку, системою захисту від зброї масового ураження, а опціонально – ще й антидроновою системою (щоправда, виробник не уточняє, що саме мається на увазі – глушилка, антидронова рушниця чи, може, дистанційно керована кулеметна установка).

 

Ну, а тепер – ключове питання: навіщо? Який сенс вкладає керівництво «Конштрукта Дефенс» у створення ще однієї САУ? Перша моя думка була – це чергова спроба створити (відносно) легку колісну самохідку. Кілька років тому словаки вже намагались це зробити – ми розповідали про «Єву». Але «Єва», «пересівши» з тривісного шасі на чотиривісне, суттєво набрала вагу. Та порівняємо масогабаритні характеристики «Бії» і чотиривісної Єви:

 

Параметр

«Єва»

«Бія»

Довжина, м

11,5

11,3

Ширина, м

2,7

2,55

Висота, м

3,28

3,3

Маса, т

28

27

 

Як бачимо, габарити практично однакові, маса теж. За прохідністю поза дорогами «Бія», вочевидь, поступатиметься «Єві» з огляду на тривісне шасі, а значить – більший питомий тиск на ґрунт. Балістичні характеристики обох систем абсолютно однакові. Словаки пояснюють, що "Бія" поєднує кращі риси "Зузани 2" і "Єви": вона легша і мобільніша від першої з них, але має більший боєкомплект (готовий до стрільби), вищий рівень автоматизації та захисту, ніж друга. 

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://www.buymeacoffee.com/andrijkhar9

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Велика дурниця: самохідний міномет АМ120

Український "Пат"

Самохідний міномет: корейський підхід