Гаубиця на "спині": досвід бундесверу

З часів Першої світової війни і аж до Другої одним з ключових питань механізації тяги артилерії була застаріла конструкція лафетів багатьох артсистем, які були придатні лише для кінної тяги з її невеликою швидкістю руху. Одним зі способів розв'язання цієї проблеми стало перевезення гармат у кузовах тягачів.
Після Другої світової війни гострота проблеми знизилась - тогочасні артсистеми вже мали підресорений колісний хід з пневматиками, оптимізований для мехтяги. Однак у 1961 р. на озброєння бундесверу прийняли цікаву машину - транспортер FAUN Geräteträger 8-15.
Цей двовісний повнопривідний автомобіль призначався для транспортування американської 105-мм гаубиці М101, прийнятої на озброєння бундесверу під позначенням FH 105(L).
 На відміну від транспортерів міжвоєнного періоду, артсистема не закочувалась в кузов по трапах, а вантажилась спеціальним портальним краном.
Перевагами такого рішення були:
- відсутність обмеження швидкості буксирування;
- відсутність обмежень буксирування на пересіченій місцевості;
- менший радіус повороту.
Були  й недоліки - значно більший, ніж за традиційного буксирування, час переведення гаубиці з транспортного положення в бойове і навпаки.
Але основна вада - це "заточеність" транспортера під одну артсистему. Тож виготовили лише 255 таких транспортерів, які прослужили у бундесвері до зняття з озброєння гаубиць М101.

Шановні читачі, якщо моя писанина вас зацікавила – можете докинути трошки на книжечки: https://buymeacoffee.com/andrijkhar9

Приватбанк: 5168 7456 7352 6783 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Польський малий калібр: для моря і для суходолу

Як росіяни намагались створити скрєпний HIMARS і що з цього вийшло

Міномет М-240